Ghid de utilizare aplicație eTELEDOC

Apel medic

După logare, pacientul este trimis direct în pagina de URGENȚĂ de unde poate suna medicul de gardă.

Sunt două butoane în această pagină:
112: este butonul prin care pacientul poate suna direct la 112. Este funcțional doar dacă aplicația a fost deschisă de pe telefonul mobil, userul este direcționat către aplicația de telefon având numărul 112 deja format.
SUNĂ MEDICUL: prin acest buton pacientul inițiază un dialog între el și medicul de gardă. Se deschide o fereastră ce afișează etapele procesului de interconectare medic-pacient:
1. Aplicația pacientului trimite apelul în sistem.
2. Sistemul trimite apelul către medicii care sunt de gardă în acel moment.
3. Medicul răspunde la apel: nu toți medicii din sistem sunt sunați la primul apel al pacientului. Există un calendar unde fiecare medic își setează orele de gardă și apoi va fi disponibil pentru apel în acel interval de timp. Dacă medicii din prima linie de gardă nu răspund în timp util, atunci sunt sunați medicii din linia a doua de gardă. Dacă nici linia a doua nu răspunde, atunci sunt sunați toți medicii din platformă, astfel incât să se asigure un răspuns dat pacientului, indiferent de ziua și ora apelului.
4. Setarea protocolului de comunicare: în momentul când medicul a răspuns la apel, aplicația medicului trimite către aplicația pacientului o propunere de protocol de comunicare între cele două aplicații. Aplicația pacientului răspunde la această propunere prin trimiterea setărilor proprii. Când cele două browsere se pun de acord asupra modului de inter-conectare, atunci se inițiază dialogul medic-pacient și cei doi useri pot comunica printr-un canal audio-video deschis prin acest protocol.

Permisiuni acordate browser-ului

Canalul audio-video de comunicare între medic și pacient necesită accesul la resursele locale ale telefonului: microfon și cameră video.
Când se intră prima dată în pagina de Urgență, acesstă pagina cere acordul pacientului pentru accesarea resurselor.
Pacientul trebuie să permită accesarea resurselor cerute, altfel pagina nu poate iniția dialogul medic-pacient.

Verificarea acestor setări se face imediat, dacă totul a decurs cu succes, atunci pagina deschide două ferestre, unde pacientul își vede propria persoană. După deschiderea dialogului medic-pacient, în una din ferestre apare imaginea medicului trimisă de aplicația acestuia.

Pagina cere de asemenea permisiuni de accesare a locației telefonului .
Dacă pacientul acordă aceste drepturi, atunci, aplicația pacientului trimite coordonatele GPS către aplicația medicului în momentul apelului.
In caz că pacientul își pierde cunoștința în timpul apelului, atunci medicul are posibilitatea de a trimite salvarea la locația pacientului, chiar dacă pacientul nu mai poate comunica în momentul respectiv.

Butoane disponibile în timpul dialogului medic-pacient

ATENȚIE: în timpul dialogului medic-pacient, nu trebuie accesat niciun buton din meniul aplicației care să deschidă o altă pagină.
Deschiderea unei noi pagini implică automat închiderea paginii curente, deci se întrerupe dialogul medic-pacient. Redeschiderea dialogului presupune reluarea întregului proces prin re-apelarea medicului.

Sunt totuși câteva butoane existente în pagina de dialog, care pot fi accesate, fără întreruperea dialogului medic-pacient:
Stop call: prin acest buton se încheie consultația. Intotdeauna dialogul trebuie încheiat prin acest buton și nu prin închiderea paginii. Butonul afișează timpul scurs din consultație, timp ce va decide numărul de credite consumate de pe abonamentul pacientului. Dacă consultația depășește 30 minute, atunci se vor consuma două credite din abonament, sub 30 minute este considerată o consultație normală ce consumă un singur credit.
Conn: afișează procesul de interconectare medic-pacient.
Istoric: afișează istoricul medical al pacientului, lucru util în dialogul cu medicul.

Apeluri NON-URGENȚĂ

Abonamentul cumpărat de pacient include și un număr de apeluri non-urgente. Prin butonul Sună la Call-Center, pacientul va suna la telefonul din Call-Center unde va fi preluat de un operator.

Prin apelul telefonic la Call-Center, pacientul descrie problema de sănătate cu care se confruntă, iar operatorul completează un chestionar de sănătate. Acest chestionar va fi trimis unui medic, al cărui răspuns va fi trimis pacientului prin mail.

In concluzie, prin meniul URGENȚĂ/SUNĂ MEDICUL pacientul intră într-un dialog audio-video cu medicul de gardă din acel moment, iar prin meniul NON-URGENȚĂ/Sună la Call-Center pacientul descrie unui operator problema de sănătate și va primi un răspuns mai târziu prin mail.