Ghid de utilizare aplicație eTELEDOC
Consultație de tip NON-URGENȚĂ
Dacă starea pacientului nu reprezintă o urgență, ci doar se dorește o nouă opinie, sau o consultație de specialitate, atunci pacientul poate accesa un articol din cadrul serviciilor de NON-URGENȚĂ furnizate de platforma eTELEDOC:
- Sună la Call-Center: pacientul sună pe telefonul de Call-Center, de unde este redirecționat automat către medicul care este de gardă în acel moment. Este doar un apel audio, între telefonul pacientului și telefonul medicului, ce nu implică platforma eTELEDOC, deci textul consultației nu va fi salvat în sistem.
- Scrie mesaj medicului de gardă: se deschide o consultație sub forma unor mesaje transmise între pacient și medic. Este o consultație de tip off-line în care fiecare participant răspunde în limita timpului disponibil.
- Specialități medicale: se deschide o pagină ce afișează lista specialitaților medicale pentru care există medici specialiști în platformă și care pot face consultații de tip off-line cu pacienții. Din această pagină, pacientul poate să intre direct în pagina de programări pentru o specialitate selectată.
- Programare la medic specialist: butonul conduce pacientul în pagina de Programări, unde are posibilitatea să-și aleagă specialitatea și medicul specialist la care să-și facă o programare.
- Apelează medic specialist: dacă pacientul are o programare în viitorul imediat, atunci poate apela medicul specialist pentru consultație. Butonul de apel este disponibil doar în momentul programării. Un pacient nu poate suna medicul în afara intervalului alocat programării.
În continuare sunt detaliate toate aceste servicii din cadrul moduluilui de NON-URGENȚĂ.
Sună la Call-Center
Acest apel este util pacienților care nu dispun de un telefon mobil performant care sa permită o conectare audio-video cu medicul.
În acest caz, butonul Sună la Call-Center va iniția un apel în centrala telefonică eTELEDOC, de unde va fi redirecționat automat către medicul de gardă.
Medicul va fi sunat audio și va intra în consultație folosind doar un dialog audio cu pacientul. Convorbirea este prin rețeaua de telefonie, deci nu va fi tradusă și salvată în baza de date.
Scrie mesaj medicului de gardă
Butonul deschide un editor de text, unde pacientul poate inția o nouă consultație în baza de date, dar nu prin dialogul audio-video cu medicul, ci prin mesaje scrise.
Astfel, pacientul introduce un titlu și o descriere a simptomelor, după care salvează aceste informații.
Automat medicul de gardă primește un mesaj whatsapp prin care este notificat ca are un mesaj în așteptare de la pacientul respectiv.
Notificarea whatsapp include un buton care conduce medicul direct în consultația creată de pacient, unde citește simptomele pacientului.
Consultația este de tip NON-URGENȚĂ, deci medicul nu trebuie să răspundă pe loc pacientului. În măsura timpului disponibil, medicul va scrie un răspuns, pe care-l va trimite pacientului.
Automat, pacientul va primi notificare whatsapp care-l va direcționa în pagina de consultație, deci, nici medicul, nici pacientul, nu trebuie să verifice permanent pagina de consultație, ei vor fi notificați când se primește un răspuns.
Consultația nu este doar sub formă de text, oricând pacientul poate atașa fișiere la mesaje, care să ajute medicul să înțeleagă mai bine contextul.
Fișierele de tip imagine sau PDF pot fi citite de medic direct din platformă, dar fișierele cu formate speciale (imagistică medicală, de exemplu), trebuie download-ate pe calculatorul medicului și deschise cu aplicații speciale (DICOM viewer).
Consultația nu poate continua la nesfârșit, la un moment dat, medicul consideră că și-a exprimat punctul de vedere și atunci acționează butonul Finalizează. Consultația trece în starea Finalizată și nu mai poate fi editată, nici de către medic, nici de către pacient.
Doar pacienții care au achiziționat un pachet pot iniția o consultație non-urgentă, nu orice user care și-a creat cont, poate apela medicul. Dacă pacientul nu are pachet azhiziționat și deschide pagina de programări, atunci va fi redirecționat către pagina de cumpărare pachet.
Specialități medicale
Se deschide o pagină ce listează toate specialitățile medicale integrate în platformă, cu medicii specialiști asociați.
Pacientul găsește specialitatea și medicul dorit, la un simplu click pe butonul Vreau programare, este condus direct în pagina de programări ale medicului respectiv.
Programare la medicul specialist
Acest meniu deschide pagina de programări medicale.
Din selectorul din stânga se alege specialitatea la care se dorește programarea, eventual, din cel din dreapta, se alege medicul din lista medicilor asociați la acea specialitate.
Dacă nu se selectează medicul, atunci pagina va afișa în ordine alfabetică orarul tuturor medicilor asociați la specializarea respectivă.
Calendarul este afișat sub forma unor celule de 15 minute, în fiecare zi de lucru a săptămânii. Dacă medicul și-a setat ore disponibile și în weekend, atunci calendarul va afișa și zilele de weekend.
Pentru a-și face o programare la medicul selectat, pacientul trebuie să dea click pe una din celulule marcate ca disponibile în orarul medicului. Celula disponibilă este marcată cu o culoare albastru-deschis, orice click pe altă celulă afișează un mesaj de eroare.
Pacientul trebuie să deruleze de sus în jos intervalele de timp din orar, să găsească o celulă disponibilă și să dea click pe ea pentru a-și seta programarea.
Nu se pot face programări pe celule nemarcate sau pe cele marcate cu gri. Marcajul gri înseamnă că medicul are deja setată o programare în celula respectivă.
De asemenea, nu se pot face programări în trecut, chiar dacă celula este disponibilă.
Apelează medicul specialist
Pentru pacienții care au programare în intervalul imediat următor de două ore, pagina afișează butonul de start și timpul rămas până la programare.
Pentru pacienții care nu au programare, se va afișa un mesaj corespunzător.
Mai multe detalii despre funcționalitatea modulului de programări la medicii specialiști, găsiți în pagina de ghid dedicată acestui modul .